دانشنامه دوستداران حقیقت daneshname3.parsiblog.com پاییز 1387 - دوستداران حقیقت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس راهی را در جستجوی دانش بپیماید، خداوند راهی به سوی بهشت برایش بگشاید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
دوستداران حقیقت
مثلث برمودا که به مثلث شیطان نیز مشهور است، منطقه ای در شمال غربی اقیانوس اطلس است.
مثلث برمودا که به مثلث شیطان نیز مشهور است، منطقه ای در شمال غربی اقیانوس اطلس است که تعدادی هواپیما و کشتی در آن ناپدید شده اند. بعضی از مردم معتقدند این پدیده مربوط به خطاهای انسانی یا دلایل طبیعی است.

اما بعضی دیگر آن را به ماوراء الطبیعه، قوانین فیزیکی یا موجودات فضایی ربط می دهند. با اینکه مستندات محکمی وجود دارند که نشان می دهند خیلی از اتفاقات دقیق ثبت نشده و پایگاه های رسمی زیادی اعلام کرده اند که آمار تعداد ناپدیدشدگان در این منطقه مشابه هر نقطه دیگری از اقیانوس است، اما با توجه به تحقیقات قابل ملاحظه انجام شده، قسمتهایی از این پدیده بدون پاسخ مانده است.

موقعیت مثلث برمودا
مرز این مثلث توسط تمام مولفان یکسان ثبت نشده است، بعضی گزارشات محدوده آن را ذوزنقه ای می دانند که تنگه فلوریدا، باهاماس و جزایر کاراییب را در برمیگیرد. بعضی دیگر آن را به خلیج مکزیک می پیوندند. اما معروف ترین مثلث که در بیشتر کتابها از آن یاد شده، به محلی در سواحل فلوریدا، سن ژوان و پورتوریکو اشاره می کند که جزیره برمودا نیز در آن است و بیشتر حوادث در مرز جنوبی این مثلث اطراف باهاماس و تنگه فلوریدا رخ داده است.

جریان خلیجی بعد از گذر از خلیج مکزیک، از میان این مثلث می گذرد. جریان پنج تا شش گره ای آن ممکن است نقشی در تعداد ناپدیدشدگان داشته باشد. طوفان های ناگهانی، گردباد های تابستانی که تا اواخر پاییز ادامه دارد، این شرایط آب و هوایی سخت بخصوص قبل از قرن 20 و توسعه ارتباطات راداری و ماهواره ای، میتوانست باعث ناپدید شدن بدون ماندن هیچ ردپایی شود.

سابقه مثلث برمودا
گفته می شود کریستوفر کلمبوس اولین کسی بود که پدیده های عجیبی را درباره مثلث برمودا ثبت کرد، او خبر داده است که با کارکنان کشتی اش، نورهایی را در افق دیده است که می رقصند و شعله هایی را در آسمان دیده است. یکی از محققان دانشگاه آریزونا در سال 1975 با تحقیق درباره این پدیده سعی میکند تا نقاب ماورایی و رازگونه بودن را از مثلث برمودا بردارد. او می نویسد:

"تعداد کشتی ها و هواپیمای مفقود شده که در این ناحیه گزارش شده است، بیشتر از قسمتهای دیگر اقیانوس نیست. با توجه به منطقه ای که اغلب در آن طوفان رخ میدهد، تعداد گمشدگان نه غیرمحتمل و نه حتی بعید است."

در گزارش بعضی از اعداد و ارقام مبالغه شده و بعضی فقدان ها حتی رخ نداده است. از علل طبیعی این واقعه می توان به گرباد و طوفان های گرمسیری، نوسان امواج الکترومغناطیس و تاثیر این اختلال بر قطب نماها، جریان های خلیجی که قدرت زیادی دارند و مانند یک رود، میتوانند هر جسمی حتی هواپیمای کوچک یا قایق را که در آن شناور باشد، از مسیر خود خارج کند.

مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن ? هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر ???? کسب کرد. ? فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات ، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند.

آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی ، عدم روئیت خشکی ، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری از اجسام شناور ، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبل و چه بعد از آن ، تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه ‌قایقها و کشتیهایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.

یکی از معروفترین اتفاقات مربوط به کشتی ژاپنی به نام رایفوکو مارو ست که بعد از ارسال یک پیغام اضطراری و عجیب، ناپدید شد. او اعلام کرده بود: "خطر مثل یک خنجر است، به سرعت کمک کنید." احتمال میرود این خنجر گردباد دریایی بوده باشد.

این منطقه هم اکنون محل مهمی برای عبور کشتی هاست و فرودگاهی دارد که سالانه پنجاه هزار پرواز را مدیریت می کند و بیش از یک میلیون توریست از آن دیدن می کنند.

wikipedia.org
لینک منبع.www.farya.com


  • کلمات کلیدی :
  • مسلمان میهنی ::: چهارشنبه 87/9/20::: ساعت 4:0 صبح

       1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ