دانشنامه دوستداران حقیقت daneshname3.parsiblog.com رمز بازیها - دوستداران حقیقت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در دوستِ بخیل، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
دوستداران حقیقت



همزمان با بر پایی نمایشگاه بین المللی بازیهای رایانه ای 2006 E3میکروسافت بازی جدید خود را به بازار ارائه نمود.این بازی توانسته نظر افراد بسیاری را نسبت به خود جلب کند.
چندی پیش اخباری در مورد Rise of Nations جدید یه گوش رسید . مایکروسافت پروژه ای را که ماه ها مخفی دنبال کرده بود تا حدودی آشکار کرد . نام این بازی Rise of Nations : Rise of Legends
به معنای”طلوع ملتها : طلوع اساطیر” می باشد . شنیدن نام اساطیر هر انسان عاقل را به تعجب می اندازد. عنوان بازی کاملا جالب می باشد زیرا نام”طلوع ملتها “همه را به یاد تمدن و تاریخ می اندازد . اما نام “طلوع اساطیر” هم خود به خود ذهن هر بازیکننده ای را به یاد بازیهایی مانند Age of Mythology و Warcraft می اندازد . این مغایر بودن نام اصلی و عنوان چه معنایی می تواند داشته باشد ؟! شرکت بازی سازی Big Huge Games در سال 2003 با ارائه برترین بازی سال به یکدفعه از یک شرکت زیرمجموعه ضعیف به یکی از قوی ترین زیر مجموعه های مایکروسافت تبدیل شد . Rise of Nations به سرعت به یکی از پرفروش ترین بازیهای سال تبدیل شد . این بازی تاریخی و یکی از خوش ساخت ترین بازی های استراتژی بود. حال عنوان” Rise of Legends ” به یک بازی تاریخی چه ربطی دارد ؟!
پاسخ این سوال بسیار ساده و در نوع خود جالب است ، ما این بار با یک بازی تاریخی/ تخیلی روبرو هستیم ! یک بازی با تمام خصوصیات قبلی ، شما با یک ملت و تمدن باید دنیا را تسخیر کنید ! اما دیگر فقط با اسب و درشکه و نیزه و طلا و سنگ و … سرو کار ندارید ، بلکه برخی از تمدنها که در بخش “Legends ” قرار می گیرند قدرت استفاده از نیرو های ویژه و جادویی را دارا می باشند که در مقابل شما صف آرایی خواهند کرد . اما در مقابل تمدن های تاریخی هم قدرتهایی دارند که قدرت های اسطوره ای ندارند. مثلا در دوره ی Modern Time هواپیماهای شما به خوبی از پس اژدهای حریف بر می آیند ! فکرش را بکنید , جنگ اژدها و هواپیمای بمب افکن !

                    Tobm Raider Screen Shot

حضور تمام 24 ملت و تمدن که در دو بازی قبلی Rise of Nations وجود داشتند در این بازی قطعی است .این 24 ملت و تمدن دارد به علاوه ی تمدن های اسطوره ای که هنوز نامشان فاش نشده است . تمام ملتها می توانند در تمام دوره ها شرکت کنند . اگر به یاد داشته باشید در دو بازی گذشته Rise of Nations در دو دوره ی Modern Age و Science Age تمام ملت ها ارتش یکسانی داشتند و حتی در اولین دوره یعنی Ancient Age هم بعضی کشورها ارتشی مشابه داشتند . مثلا ارتش هندی ها و ایرانی ها فقط چند فرق کوچک داشت و ارتش مغولستان و چین شباهت بسیاری به یکدیگر داشتند . مشکل دیگر این بود که تمام تمدن ها از ساختمان های یکسانی برخوردار بودند و تنها در چند تمدن شکل آنها متفاوت طراحی شده بود. مثلا ساختمانها ی Korea,China,Mangol با هم یک شکل بوند .

                    Tobm Raider Screen Shot

مراحل و مبارزه ها ( Campaigns )

Rise of Nations های قبلی با تمام خوبی ها یک عیب بزرگ داشت ، با وجود تمام پتانسیل های بهترین بازی استراتژی تاریخ یک پتانسیل را کم داشت که مخصوصا در نسخه اول بازی از عدم وجود آن رنج می برد ! آن مورد هم “داستان” بود که در نسخه اول هیچ داستانی در کار نبود و فقط باید یک تمدن را انتخاب کرده دنیا را با آن فتح می کردیم . در نسخه ی الحاقی ( Expansion Pack ) با نام Thrones and Patriots چند بخش به بازی اصلی اضافه شد . یکی از آنها بخش داستانی بود، البته داستان چندانی نداشت اما اسمش بخش داستانی بود که شامل :
Alexander The Great , Napoleon , The New World , The Cold War بود. در این بازی با حفظ اصل و نسب خود یعنی فتح دنیا بخش مبارزه ی داستانی بسیار گسترده تر و اصیل تر شده و در بخش فتح دنیا با واقعیت های بیشتری روبرو هستیم .

نیرو ها و ساختمانها ( Buildings and Units )

تمام سربازهایی که در بازی های قبل بودند در این بازی هم حضور دارند . مانند بازی های گذشته سربازها در هر دوره با دوره ی قبل فرق می کنند . دیدبان ها ( Scout ) در این بازی خط دید بیشتری دارند و در بعضی تمدن ها قدرت دفاعی هم دارند . ساختمانها ی زیادی به این بازی اضافه شده که بیشتر آنها مربوط به تمدن های جادویی می باشد . به عجایب هم چند ساختمان اضافه شده است .

                   Rise Of Legends

ما در سری مجموعه های Rise of Nations ضعف وافری را در قسمت گرافیک شاهد بودیم ، گرافیک دوبعدی و صدای کاملا تصنعی در بازی حاکم بود . اما اینبار با استفاده از کمک تعدادی از افراد تیم های دیگر مایکروسافت ، گرافیک آنچنان پیشرفت کرده که هیچ بازی استراتژی دیگری توان رقابت با آن را نخواهد داشت . موتور گرافیکی جدید را می توان به جرات قوی تر از Age of Empires III دانست . صدای تصنعی بازی کاملا از بین رفته، شما در بازی های قبلی صدای موسیقی بسیار زیبایی را می شنیدید اما مثلا در هنگام حرکت اسبها یک صدای مسخره از سم اسب می شنیدید که همین امر موجب نارضایتی بازیکننده میشد .نورپردازی با الهام از آثار شاهکار لئوناردو دا وینچی برداشته شده است . Game play بسیار قدرتمندی در این نسخه طراحی شده است که نظر هر بازیکننده استراتژی را به خود جلب میکند. از نظر مسائل فنی این شماره از سری Rise of Nations بسیار پیشرفت کرده و زیبایی خاصی دارد




  • کلمات کلیدی :
  • مسلمان میهنی ::: یکشنبه 86/5/28::: ساعت 10:42 صبح

    <   <<   6   7   8   9   10      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ