دانشنامه دوستداران حقیقت daneshname3.parsiblog.com مقالات علمی - دوستداران حقیقت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترینِ اعمال، دوستی در راه خدا و دشمنی درراه خداست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
دوستداران حقیقت

اصولاًً در هوافضا در مورد حرکت یک جسم درون یک سیال ( گاز ، مایع ) صحبت می شود و بصورت تخصصی هوافضا شامل حرکت یک جسم در هواست و زمینه کاری خیلی وسیعی دارد . مثلاًً در طراحی یک زیر دریایی ، مهندس هوافضا خیلی کاربرد دارد زیرا زیردریایی از داخل سیال ( آب ) حرکت می کند و مهندس هوافضا ، بدنه این زیر دریایی را از لحاظ ایرودینامیکی طراحی می کند .

دانشجویان در مدت کارشناسی با چه مفاهیمی آشنا می شوند ؟
دانشجویان از پایه ای ترین مطالب شروع می کنند مثلاًً برای رسیدن به حرکت اجسام در سیال ( بطور تخصصی در هوا ) ، ابتدا اجسام را بصورت ثابت در نظر می گیرند سپس به این سیستم در حال سکون ، شتاب و حرکت می دهند .

دانشجویان در مدت کارشناسی با درسهایی مثل دینامیک ، مکانیک سیالات ( که در این درس ، معادلات حرکتی بطور کامل بحث می شود ) ، ایرودینامیک ، مقاومت مصالح ، تحلیل سازه ها ، طراحی سازه های فضایی آشنا می شوند .

محیط کار مهندس هوا فضا چگونه است ؟
رشته هوافضا بدلیل تعریف جامعی که دارد در اکثر صنایع کاربرد دارد مثلاًً مهندس هوا فضا می تواند در شرکتهای ساخت هواپیما و هلی کوپتر ، ساخت و تعمیر هواپیما و هلی کوپتر ، صنایع نظامی ، صنایع خودروسازی و غیره مشغول بکار شوند .

همچنین در برج میلاد ، بدلیل ارتفاع زیادی که این برج دارد در طبقات بالایی برج ، مقداری نوسان داریم . اینکه این نوسان چقدر است و اثر باد در طبقات بالایی برج چگونه است توسط مهندس هوافضا ارزیابی می شود .
__________________منبع.


  • کلمات کلیدی :
  • مسلمان میهنی ::: دوشنبه 86/3/28::: ساعت 8:9 عصر

    <   <<   6   7      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ