دانشنامه دوستداران حقیقت daneshname3.parsiblog.com بهار 1387 - دوستداران حقیقت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخص لعنت کننده دشنام دهنده، طعنه زنِ به مؤمنان، بد زبانِ ناسزاگوی و گدایِ سِمِج را دشمنمی دارد . [امام باقر علیه السلام]
دوستداران حقیقت

گوگل و موتورولا از مدتها پیش اقدام به همکاری مشترک کرده بودند.
26 مارچ 2007- کمپانی گوگل (Google Inc)، محبوبترین ارائه دهنده خدمات جستجو در شبکه اعلام کرد که مهندسین این کمپانی در حال ساخت نرم افزاری برای خدمات مربوط به دستگاههایی چون تلفن همراه و کامپیوتر جیبی هستند و قصد تولید گوشی موبایل ندارند.

آلن یوستاس (Alan Eustace) نایب رئیس ارشد گروه مهندسی و تحقیقات گوگل چنین گفت : "ما گوشی همراه نمیسازیم."

او در یک گفتگوی دیگر نیز تاکید کرده بود: "ما ترجیح میدهیم به جای ساختن یک گوشی موبایل دیگر، موضوع گسترده تری برای فعالیت داشته باشیم."

این اشارات با آنچه در طی ماه گذشته در وبلاگها و سایتهای خبری منعکس شده و حاکی از این خبر بوده که گوگل همراه با یک شرکت سازنده گوشی همراه قصد تولید دستگاه تلفن دارد، در تضاد است. به گفته یوستاس، هدف گوگل گوشیها و کامپیوترهای جیبی است نه یک مدل خاص گوشی همراه.

او گفته است: "در حال حاضر به کارگیری و گسترش برنامه های مختلف برای کمپانیها کار بسیار مشکلی شده است. موبایل فضایی است که در آن دستیابی به تعداد فراوان کاربران کاری مشکل است. این همان اصلی است که ما درباره اش فکر میکنیم."

در حال حاضر، گوگل، یاهو مایکروسافت کوشش میکنند تا در امر تولید خدماتی مانند ای-میل، نقشه آنلاین و موتورهای جستجو برای موبایل بر یکدیگر پیشی گرفته و رضایت مشتریانی که علاقمند به گشت و گذار مداوم در شبکه هستند را جلب نمایند. به خصوص که بنا به آمار موجود، در سال گذشته فروش گوشیهای موبایل چهاربرابر بیشتر از کامپیوترهای شخصی بوده است و در حال حاضر این بازار ارزش فراوانی دارد.

به گفته یوستاس، گوگل همچنان برای تبلیغ محصولات و خدمات تلفن همراه به همکاری با سازندگان گوشی از جمله موتورولا و همچنین شرکتهای خدمات تلفن مانند وودافون (Vodafone) ادامه خواهد داد. "اگر بتوانبم این کار را انجام دهیم، شکی نیست که میتوانیم کاربران بالقوه بسیاری را به مجموعه مشتریان خود اضافه کنیم."

برنامه کمپانی اپل (Apple Inc) که در آن اپل قصد دارد گوشی همراه خود به نام iPhone را در آمریکا به بازار روانه کند موجب شد که شایعات مبنی بر تولید Google Phone شدت بگیرد.

پایپر جفری (Piper Jaffray) و تحلیل گر همکارش جین مانستر (Gene Munster) عقیده دارند که گوگل در حیطه تولید گوشی همراه، نه تنها بر علیه اپل نیست بلکه با آن همکاری میکند و به احتمال زیاد گوگل به تولید برنامه هایی خواهد پرداخت که با iPhone و ابزارهای دیگر همراه سازگار باشد.

 


  • کلمات کلیدی :
  • مسلمان میهنی ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 10:16 عصر

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ